If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ще пробвам това с акумулатора и ще пиша, ама диагностиката и тя ме озори. Аз оттам я почнах и темата, първо ЕКУ-то беше пипано за да се препрограмира да не търси имото защото нямаше палене. Като стана дефекта да не работи нормално колата първата ми работа беше да я закача на визата, ама ми даде странен надпис Different ISO ECU COD и не се върза с диагностиката. Оттам я захванах и наистина малко ми излезе през носа, ама си я харесвам тази кола, всички знаете каква е тръпката с алфа. Последва смяна на моторчето за празен ход, ТПС-а, МАП-а, датчика на хол, двата на температурите на охладителната течност и на входящия въздух, ламбда сонда с нови, прогонване на бензиновата система, помпа, чистене на инжектори, налягания, клапан за обратните пари и т.н. Но дефекта се задълбочи още и светна лампата на инжекцията и свети постоянно. Понеже въртях бобините и ги мерих преди това мисля, че са здрави. Лошото е, че не се връзвам с визата за да ме насочи, нямам алфа тестер, а на два цилиндъра до сервиза диагностики ще е трудно. Ще ги измеря тези транзистори в ЕКУ-то и ще пиша какво става.
Благодаря на всички колеги, които се ангажират с проблема ми и пишат по темата.
По принцип всички италианки с Марели ЕКу-та,акто имат проблем с избиващи токове,диагностиката е почти невъзможна,просто тресат и интерфейса и той се изключва сам.Задължително пробвай това с акумулатора и пиши че ми стана интересно дали ще има втори такъв случай
Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
а като смени бобините, неработещите цилиндри същите ли останаха.
Ами пробвах двата варианта, цилиндрите нямаха значение дотолкова, че да пробвам бобините, в смисъл и 1 и 2 запалвах, и 3 и 4, само че с управлението за първа бобина, от перо 1 на ЕКУ и плюс от релето - куплунга на бобина "А" за първичната, надявам се да не те объркам че като пиша и не съм пред колата да гледам какво правя
Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car
Ами пробвах двата варианта, цилиндрите нямаха значение дотолкова, че да пробвам бобините, в смисъл и 1 и 2 запалвах, и 3 и 4, само че с управлението за първа бобина, от перо 1 на ЕКУ и плюс от релето - куплунга на бобина "А" за първичната, надявам се да не те объркам че като пиша и не съм пред колата да гледам какво правя
Аз нещо не разбрах
Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
По принцип всички италианки с Марели ЕКу-та,акто имат проблем с избиващи токове,диагностиката е почти невъзможна,просто тресат и интерфейса и той се изключва сам.Задължително пробвай това с акумулатора и пиши че ми стана интересно дали ще има втори такъв случай
Утре сутрин ще се пробвам и ще пиша. Само да попитам в един друг форум за кемпери има потребител с ник Mury, и пише че се занимава с авто - диагностика, дали не съвпада с твоя ?
Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car
Утре сутрин ще се пробвам и ще пиша. Само да попитам в един друг форум за кемпери има потребител с ник Mury, и пише че се занимава с авто - диагностика, дали не съвпада с твоя ?
Абсолютно
Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
значи си пробвал единия канал. пробвай и другия - пин 19 на еку-то.
Да, това направих също - този с 19 и ЕКУ-то при пробата не работи, въпреки че началните стойности отговарят, ама нямам осцилоскоп да го видя по време на работа
---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:25 ----------
Да, това направих също - този с 19 и ЕКУ-то при пробата не работи, въпреки че началните стойности отговарят, ама нямам осцилоскоп да го видя по време на работа
---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:25 ----------
Ще се радвам да се запознаем и видим на живо. Ще пиша на лични.
ОК
Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
значи проследяваш пин 19. той трябва да те доведе до единия крак на мощен транзистор на един от 2-та радиатора. другия крак на транзистора отива на минус, а на 3-тия се управлява. проследи и пин 1, той трябва да води до 2-ри транзистор, същия като другия с абсолютно същото свързване. дай и снимка. черничко има ли.
По отношение на меренето на акумулатора, днес мерих стои на 14 волта при запален мотор, не играе. ЕКУ-то и транзисторите ще ги снимам, проследих ги по платката, но имам предчувствие, че ЕКУ-то се е сдухало.
Alfa Romeo 145 1.3 Boxer, Fiat Uno 1.1 Fire, Fiat Ducato 2.5 D - Camping car
ами според мен трябва да е мощен n channel mosfet . пиновете както си ги писал са 1-гейт,2-дрейн,3-сурс
ето тук има как може да го изтестваш http://www.4qdtec.com/mostest.html
иначе може да пробваш да го замениш с irfp460 или irfp450 или друг н-канален мосфет който може да устиска 400-500волта и да държи 15-20 ампера.
а още по-добре-свали здравия, измери и него и го постави на неработещия канал, да видиш ще тръгне ли и това ли е проблема.
Comment